خانه / عکس هنرمندان / عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش

عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش

عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش

عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش

بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + فرزندان

اینستاگرام پیمان معادی , باران معادی , بازیگران , بیوگرافی بازیگران , جوایز پیمان معادی , دختران پیمان معادی , رعنا حمیدی , سن پیمان معادی , فرانک قوانلو , فیلمهای خارجی پیمان معادی , فیلمهای پیمان معادی

بیوگرافی

پیمان معادی کارگردان,بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی متولد ۹ تیرماه ۱۳۴۶ در نیویورک می باشد و ۴۶ سال دارد.

تحصیلات : . وی فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه آزاد کرج سال (۱۳۷۳) می باشد.

وی ابتدا فعالیت خود را در سینما در سال ۷۹ با نویسندگی آغاز کرد و فیلمنامه فیلم آواز قو را نوشت.

اما در فاصله سال ۸۷ تا ۸۹ با بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین و درباره الی به کارگردان اصغر فرهادی به خوبی شناخته شد و بازی های درخشان او در این فیلم ها به خاطر همگی ماند.

پیمان معادی علاوه بر حضور در فیلم های ایرانی در پروژه ها سینمایی و تلویزیونی خارجی حضور داشته است . در سال ۲۰۱۴ در سریال شب محصول شبکه اچ‌بی‌او به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد که در سال ۲۰۱۶ پخش آن آغاز شد، معادی در این سریال در کنار جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می‌ کرد.

معادی در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیگر نقش اول در کمپ ایکس ری در نقش علی به ایفای نقش پرداخت. کریستن استوارت به عنوان نقش مکمل وی در این فیلم ظاهر شد. کمپ ایکس ری در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد و بازی معادی مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت. معادی در سال ۲۰۱۵ به پروژه آخرین شوالیه‌ها پیوست و همبازی مورگان فریمن و کلایو اوون شد.

برف روی کاج ها در سال ۱۳۹۰ نیز اولین فیلمی بود که وی کارگردانی کرد.

در سال ۹۵ یکی دیگر از نقش های به یادماندنی را در فیلم ابد و یک روز ایفا نمود (نقش مرتضی) و به واسطه آن در جشنواره فجر ۳۴ نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد شد و در جشن خانه سینما توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کند.

ازدواج و همسرش

پیمان معادی متاهل می باشد و ازدواج کرده است. فرانک قوانلو نام همسر وی می باشد . این زوج دو فرزند به اسم های باران و رایان نیز داردند.

پیمان معادی و همسرش

عکس پیمان معادی و همسرش فرانک قوانلو

عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش

اصلا اصراری ندارم «باران» بازیگر شود

معادی تجربه همکاری با دختر هشت ساله‌اش را بسیار خوب را ارزیابی می‌کند و توضیح می‌دهد: « البته باران در فیلم «برف روی کاج‌ها» و حتی فیلم کوتاهی که قبلا ساخته‌ام‌، حضور کوتاهی داشت. احساس خوبی دارم که در تئاتر همبازی من است اما اصلا اصرار ندارم بازیگر شود. کاملا به خودش بستگی دارد. اصلا این طور نیست که من یا مادرش او را به سمت پروژه‌های هنری هل بدهیم، کما اینکه تا به امروز از حضورش در پروژه‌هایی که چیزی برایش به همراه ندارد، پرهیز کرده‌ایم.»

او ادامه می‌دهد:« اما به هر حال باران روحیه هنری دارد‌، نقاشی و طراحی می‌کند،‌ شعر و کتاب می‌خواند. در او یک قوه تمیز دیدن می‌بینم که فردا خودش بتواند انتخاب کند. بدم نمی‌آمد به تئاتر هم سری بزند و خودش ببیند می‌تواند بازی کند یا نه. با این حال، این گزیده کاری را که بر او تحمیل شده، دوست دارم و فکر می‌کنم برای خودش خوب است.»

پیمان معادی هم مانند هر پدر دیگری اضطراب‌های زیادی برای دخترش دارد و شبهایی که با «باران» همبازی است، بیش از شب‌های دیگر دچار استرس می‌شود و خود درباره این استرس‌ها می‌گوید:«شب‌هایی که باران روی صحنه است، هم بیشتر اضطراب دارم و هم لذت بیشتری می‌برم چون به غیر از خودم باید به کس دیگری هم فکر کنم ولی به محض اینکه وارد صحنه می‌شود و شروع به اجرا می‌کند،‌استرسم از بین می‌رود چون حس می‌کنم خیلی خوب اجرا می‌کند و همین، استرس مرا کم می‌کند.»

ظاهرا شباهت باران به پدرش فقط در ظاهر او نیست چراکه پیمان معادی می‌گوید: «روحیه‌ باران شبیه روحیه من است. معمولا اصراری به انجام هیچ کاری ندارد مگر اینکه حس کند در آن کار، خوب است. همانطور که من خود همیشه معتقدم برای انجام هر کاری باید بهترینش را انجام بدهی چون برای تمرین و تحقیق وقت زیاد است. خود من هم دیر شروع کردم ولی حس می‌کنم اگر در پروژه‌ای هستم، باید آن را دوست داشته باشم و چیزی به آن اضافه کنم. دلم می‌خواهد باران هم این گونه باشد.»

پیمان معادی و رامبد جوان در برنامه خندوانه

جوایز و افتخارات

برنده خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای نقش آفرینی در فیلم « جدایی نادر از سیمین »

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای بازی در فیلم « جدایی نادر از سیمین »

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم « ابد و یک روز »

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هجدهمین جشن سینما برای نقش آفرینی در فیلم « ابد و یک روز »

لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای نقش آفرینی در « ابد و یک روز »

این چهارمین جایزه پیمان مَعادی از جشن منتقدین سینما میباشد.

کارگردانی

برف روی کاج‌ها (۱۳۸۹)
ماتیک (۱۳۸۵۵) (فیلم کوتاه)

فیلمهای پیمان معادی

دربارهٔ اِلی (۱۳۸۷) (اصغر فرهادی)
جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹) (اصغر فرهادی)
خشکسالی و دروغ (۱۳۹۰) (محمد یعقوبی)
قصه‌ها(۱۳۹۰) (رخشان بنی‌اعتماد)
ملبورن (۱۳۹۲) (نیما جاویدی)
ابد و یک روز (۱۳۹۴۴)

فیلمهای خارجی پیمان معادی

عدالت کیفری (مجموعهٔ تلویزیونی) (۲۰۱۴) (استیون زایلیان)
کمپ ایکس ری (۲۰۱۴ پیتر ستلر) (۲۰۱۴)
آخرین شوالیه‌ها (۲۰۱۵۵ کازئواکی کیریا)

۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی (۲۰۱۶ مایکل بی)

نویسندگی

آواز قو (۱۳۷۹)
عطش (۱۳۸۲)
کما (۱۳۸۲)
کافه ستاره (۱۳۸۴)
شام عروسی (۱۳۸۵)
برف روی کاج‌ها (۱۳۹۰۰)

طراح لباس

عطش (۱۳۸۲)

بازیگری تئاتر

خشکسالی و دروغ (۱۳۹۰) – (محمد یعقوبی)
در انتظار گودو (۱۳۹۲۲) – (همایون غنی‌زاده)

مشاور فیلمنامه
معادی مشاور فیلمنامه‌های بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران مثل تهران ۱۵۰۰۰ بوده‌ است.

اینستاگرام پیمان معادی

instagram.com/ PaymanMaadi

عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش

اریا پیکس

 

عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش عکسها و بیوگرافی پیمان معادی همسر و دخترش بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + فرزندان بیوگرافی پیمان معادی کارگردان,بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی متولد ۹ تیرماه ۱۳۴۶ در نیویورک می باشد و ۴۶ سال دارد. تحصیلات : . وی فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه آزاد کرج سال (۱۳۷۳) می باشد. وی ابتدا فعالیت خود را در سینما در سال ۷۹ با نویسندگی آغاز کرد و فیلمنامه فیلم آواز قو را نوشت. اما در فاصله سال ۸۷ تا ۸۹ با بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین و درباره الی به…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: 4.35 ( 1 رای)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*