خانه / اخبار / المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

محاکمه المیرا مادر اهورا در قبرستان خُمام | المیرا مادر اهورا کودک دوساله ای که پس از تجاوز به دست ناپدری کشته شد، نتوانست در مراسم خاکسپاری اهورا شرکت کند. بسیاری از حاضران در مراسم تشییع و تدفین اهورا، معتقد بودند که المیرا مادر اهورا به اندازه قاتل اهورا مقصر است و باید محاکمه شود. بسیاری با اشاره به سبک زندگی المیرا، او را مستحق مجازات می دانستند..

 

گیل نگاه یکی از پایگاه های خبری گیلان در گزارشی از حواشی مراسم خاکسپاری اهورا قاسمی پسر بچه دوساله رشتی، نوشت: در حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خُمام چند صد زن و مرد جمع شده‌اند. مطمئناً اگر اهورا به مرگی طبیعی از دنیا می‌رفت هرگز تشییع‌جنازه‌اش با این حجم از جمعیت در خمام شهری در ۷ کیلومتری رشت مواجه نمی‌شد.
بیشتر حاضران در قبرستان را زنان تشکیل می‌دادند. زنانی با پوشش معمول این قبیل مراسم‌ها یعنی چادر مشکی و تعدادی دختر وزنان جوانی که برای حضور در مراسم تشییع کودکی که به دل‌خراش‌ترین شکل ممکن از دنیا رفته بود، هم خودآرایی در حد غیرمعمول را فراموش نکرده بودند. تعدادی از حاضران بی‌توجه به فضای مراسم کودکانشان را هم برای تماشای اشک و آه و شنیدن حرف‌های خارج از عرف این تشییع‌جنازه، با خود همراه کرده بودند. بعضی از کودکان هم در میان بی‌توجهی بزرگ‌ترها برای مشاهده بهتر خاک‌سپاری از دیوار مسجد بالا رفتند تا لحظات شیون اطرافیان و ریختن خاک بر بدن نحیف کودک خردسال را بهتر مشاهده کنند. یکی از مادرانی هم که در تشییع‌جنازه کودک قربانی آزار و اذیت در قبرستان حضور داشت در مقابل شیطنت‌های پسرش و فاصله گرفتن از او، تهدید می‌کرد که اگر یک‌بار دیگر به حرف‌هایش گوش نکند پسر ۸ ساله‌اش را به خانه می‌برد و بعد از قفل‌کردن درها به روی او به قبرستان برمی‌گردد.
«محاکمه سرپایی» مادر اهورا در سینه‌ی قبرستان
در گوشه و کنار، قبرستان، حاضران دو یا چندنفره باهم به گفت‌وگو می‌نشینند و بلافاصله بعد از اسم قاتل، مادر کودک را هم مقصر فاجعه‌ی تجاوز و مرگ ذکر می‌کنند.
در چهره‌ی برخی از حاضران  که دقیق می‌شدی بیشتر از آن‌که ردی از اندوه مرگی دل‌خراش دیده شود علامت سؤال می‌دیدی. کسانی که مدام تکرار می‌کردند حتی «حیوانات هم با بچه‌هایشان چنین رفتاری ندارند».
دلیل اصلی «محاکمه سرپایی» مادر اهورا در سینه‌ی قبرستان جایی که المیرا حضور نداشت؛ سبک زندگی او بعد از طلاق بود.  منتقدان، ازدواج زودهنگام او بعد از جدایی را برای نشاندن این مادر، کنار قاتل کافی می‌دانستند و از دستگاه قضایی برای عدم بازداشتش انتقاد داشتند. اگرچند زن و دختر که به نظر می‌رسید از دوستان المیرا بودند از او دفاع و تاکید می‌کرد که هنگام وقوع جنایت المیرا بیرون از منزل بود و برای ایجاد رفاه کودکش درجایی دو شیفته کار می‌کرد، با هجوم ده‌ها صدای عصبانی مواجه می‌شد که ارجاعشان عکس‌های پیج شخصی این زن و سبک پوشش و آرایش او در اینستاگرام یا پروفایل تلگرامش بود که از شب گذشته شاید میلیون‌ها بار همراه با تاسف و تالم شدید و به‌عنوان سندی محکم برای محکومیت، بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌شده بود.
مادر اهورا و خانواده‌اش در مراسم نبودند. زنی که با حضور در پزشکی قانونی و تشریفات قبل از خاک‌سپاری، باعث متشنج کردن اوضاع و درگیری فیزیکی بین بعضی از اقوام دو طرف شده بود و به گفته نزدیکان پدر اهورا از سوی مقامات انتظامی از شرکت در مراسم تشییع منع شده بود. اما او اصرار داشت که مرتکب جرمی نشده است و حضورش در مراسم حق مادری‌اش است. در قبرستان هر صدای شیونی که بلندتر می‌شد یا صدای گریه هر تازه‌واردی تمام توجهات را به سمت خود می‌برد با این توضیح که المیرا آمد. المیرایی که همراه جمعی از اطرافیانش دورتر از مسجد در ماشینی منتظر آرام شدن فضا بود. اما پدر اهورا و بعضی از اطرافیانش تهدید و تاکید داشتند که اگر شاهد حضور او در مراسم باشند ممکن است حادثه دل‌خراش دیگری هم رخ دهد.
«مادر» نُبو که «مار» بو
برای شنیدن این جملات به زبان فارسی و گیلکی در حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خُمام نیازی به گوش تیز کردن نبود؛«اول باید مادر اعدام بشه که بدنبال هوا و هوس خودش رفته، اگر مار بو خو مویا تیغ امرا نزیی، اینستاگرام درون ننهی، مگه به، ماری که خو زای از دست بده، اینستاگرم میان مردم امرِ چت بُکنه؟ زای چه گناهی بوکوده بوشه قبرستان بوخوسه؟

 

 

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟

المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟ المیرا مادر اهورا | مادر اهورا در زمان خاکسپاری پسرش کجا بود؟ محاکمه المیرا مادر اهورا در قبرستان خُمام | المیرا مادر اهورا کودک دوساله ای که پس از تجاوز به دست ناپدری کشته شد، نتوانست در مراسم خاکسپاری اهورا شرکت کند. بسیاری از حاضران در مراسم تشییع و تدفین اهورا، معتقد بودند که المیرا مادر اهورا به اندازه قاتل اهورا مقصر است و باید محاکمه شود. بسیاری با اشاره به سبک…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*