خانه / عکس هنرمندان / بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

 

امیر تاجیک Amir Tajik متولد ۸ شهریور ۱۳۴۷ در تهران، خواننده است

فارغ التحصیل رشته مهندسی طراحی صنعتی از بورسیه دانشگاه انقلاب اسلامی لویزان است، سال ها در بخش مهندسی قطعات پرواز صنایع هوایی کار کرده است

عکس امیر تاجیک

عکس امیر تاجیک

تحصیلات امیر تاجیک

ده سال در بخش مهندسی قطعات پرواز صنایع هواپیمایی کار کرده است

از ساخته‌ های گروه امیر تاجیک الان در سپاه تولید می‌ شود اولین موتور جتی که در ایران تولید شد، بچه‌ های مهندسی قطعات پرواز صنایع هواپیمایی کار کردند و محفظه احتراق آن را امیر تاجیک طراحی کرده است

 

خوانندگی امیر تاجیک

خوانندگی و به طور کلی هنر یک شوق درونی است و ربطی به رشته تحصیلی ندارد

حسی است که از کودکی با آدم همراه می‌ شود و اگر عطش نسبت به آن زیاد باشد آدم را به سمت خود می‌ کشاند برای من هم همین گونه بود، البته رشته‌ ای که در آن تحصیل کردم یعنی طراحی صنعتی یک رشته تقریبا هنری بود اما خب خوانندگی یک حس بود

 

شروع با ارکست سمفونیک

اولین کارش را با ارکست سمفونیک با آقای امیر بکان و رهبری ناصر مرتضی پور شروع کرده است او مدتی نیز در تئاتر کار کرده است می گوید تنها علاقه برای ورود به خوانندگی کافی نیست و باید پتانسل درونی خود را محک بزنید سپس با فطرت درون و علاقه بیرونی ادغام کنید و یک اثری بوجود بیاورید که اثری روی مخاطب ایجاد کن

با خواندن تیتراژ سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

امیر تاجیک و همسرش

برنامه‌های تلویزیونی امیر تاجیک

وی بارها به عنوان خواننده در برنامه‌ های تلویزیونی صدا و سیما نظیر روز از نو، عشق من ایران من، سفر بخیر، مثلث، ساعت ۲۵ و … حاضر شده است و به نوعی از این حیث رکوردار محسوب می‌ شود

 

زندگی ایده ال امیر تاجیک

زندگی ایده‌ آلم را فقط براساس مادیات نچیده‌ ام

هرچند کمک می‌ کند به ایده‌ آلم، اما به‌ خاطرش دروغ نگفتم، به خاطر پیدا کردن زندگی ایده‌ آلم دزدی نکردم، تهمت نزدم، چون برای خودم اعتقاداتی دارم و اعتقاداتم را قوی کردم شاید می‌ توانستم از موقعیتم استفاده کنم اما این کار را نکردم چون هدفم چیز دیگری بود

بعضی اوقات دوستان پشت سرم حرف‌ هایی می‌ زنند، اما من می‌ خندم، من می‌ گویم خودشان را دارند مجازات می‌ کنند زودتر از موعد مقرر

عکس امیر تاجیک در بین طرفدارانش

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام

علت مجرد ماندن

دوست دارم درباره اینکه چرا ازدواج نکرده‌ ام بگویم :

درست است من ۴۹ سال دارم اما مجرد ماندن انتخاب شخصی من است و از زندگی مجردی لذت می‌ برمف همواره هم در این سالها سعی کردم برای خودم برنامه داشته باشم اما امیدوارم مورد خوبی پیش بیاید و من هم ازدواج کنم

 

عمل جراحی امیر تاجیک

امیر تاجیک خواننده موسیقی پاپ کشورمان به دلیل تشدید التهاب یک غده در قسمت چپ صورت در یکی از بیمارستان های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و این غذه که در مجرای تنفسی او قرار داشت و بین فاصله بینی تا مغز قرار گرفته بود خارج شد

پیمان ذاکری مدیر برنامه های امیر تاجیک با اشاره به جزییات این عمل جراحی بیان کرد: «حدود شش ماه پیش متوجه شدیم امیر تاجیک در ناحیه مجرای تنفسی با عوارضی روبه رو است که همین امر مشکلاتی را در خوانش زنده او ایجاد می‌کرد، به همین جهت طی روزهای گذشته به چند متخصص مراجعه کرده و آنها نیز به قید فوریت اعلام کردند که باید هرچه زودتر او تحت عمل جراحی قرار گیرد.»

او ادامه داد: «با توجه به رشد غده در قسمت چپ صورت، اولین عمل جراحی ساعتی پیش انجام گرفت که خوشبختانه با موفقیت انجام گرفت و هم اکنون وی به دلیل جراحی انجام گرفته بیهوش است. ما باید تا چند روز آینده یکسری آزمایش‌ها برای تکمیل مراحل درمان انجام دهیم.»

عکس امیر تاجیک در بیمارستان

عکس امیر تاجیک و برادرش امید تاجیک

عکس امیر تاجیک و برادرش امید تاجیک

حضور امیر تاجیک در جبهه جنگ

من جزو آدم هایی هستم که عقیده و تعصب خاصی نسبت به کشورم دارم

سال ۶۴ به جبهه رفتم چون به کشورم علاقه و تعصب داشتم. شاید به چهره ام نخورد ولی اگر همین الان هم لازم باشد از خاک وطنم دفاع می کنم این ذات من است و نمی توانم آن را عوض کنم

 

تجربه بازیگری

من از بازیگری و تئاتر شروع کردم و با دوستانی مانند اکبر کشن فلاح و جعفر دهقان دوست بودیم و با تعدادی از همکلاسی های خود کار تئاتر می کردیم و آقای مجید مجیدی بچه محل ما بود. کارهایی را داشتیم، چهار اجرای صحنه حرفه ای را تجربه کردم. اتفاقا در یکی از همان اجراها بود که باید می خواندم و وقتی دوستان جنس صدای من را شنیدند، پیشنهاد دادند که به سمت خوانندگی بروم

عکس امیر تاجیک

سرود رسمی تیم ملی

امیر تاجیک توسط فدراسیون فوتبال ایران برای خواندن سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان انتخاب شد و برای این رقابت‌ ها دو آهنگ ارائه داد همچنین از او به عنوان اصلی ترین گزینه برای خواندن سرود رسمی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۴ نیز یاد می‌ شد

البته این سرود به احسان خواجه امیری واگذار شد

 

همکاری امیر با برادرش

اگر من امروز فعالیت‌ می‌کنم به واسطه حضور امید است

او سالهاست که در ارکستر من کیبورد می زند، رهبر ارکسترم است. در آلبوم زندگی هم به عنوان همخوان کر حضور داشت؛ از آهنگسازی تا رهبری ارکستر همه کارها بر دوش امید است

 

شایعه مهاجرت امیر تاجیک

او در یک پست اینستاگی ب انتشار عکس نوشت : خداحافظ ایران، سلام آلمان، ابتدا به نظر می رسید او از ایران مهاجرت کردهریا، اما مدتی بعد خبر آمد که وی برای برگزاری کنسرت رفته بوده است !

 

شهرت امیر تاجیک

شهرت باعث نشد تا من خودم را نسبت به خانواده ام یا مردم، تافته جدابافته ای بدانم. من هنوز همان امیر تاجیک ۱۰ سال پیش هستم. ۱۰ سال بعد هم اگر زنده باشم باز هم همین آدم خواهم بود

 

آلبوم های امیر تاجیک

● همکلاسی – ۱۳۷۸
● زیر آسمون شهر – ۱۳۸۰
● زندگی – ۱۳۹۱

 

او بیش از ۲۰ تک آهنگ منتشر شده نیز دارد

 

مصاحبه امیر تاجیک

اول از همه برویم سراغ اینکه این همه مدت کجا بودید و چرا آنقدر کمرنگ بودید؟

– خب در حقیقت بودم اما در زمینه کنسرت فعالیت کمتری داشتم. صرفا به این خاطر که درگیر یکسری کارهای شخصی و همینطور بیشتر درگیر تولید آثار جدید بودم. چندتایی از این کارها را پخش کردم و مابقی هم انشاءالله در قالب یک آلبوم منتشر خواهند شد.

منظور بیشتر وقفه طولانی که بین آلبوم هایتان از سال ۸۰ تا ۹۱ افتاد، بود. ۱۱ سال زمان طولانی بود و شما در آن مدت آلبومی را منتشر نکردید.

– مقصر این قضیه خودمان بودیم. آلبومی را به نام «شیطان» بر طبق سلیقه خودمان پیش بردیم؛ آلبومی که حدودا ۴ سال وقت مان را گرفت که بعد از آن هم یک آلبوم دیگر را تهیه کردیم و همه باعث شد که من واقعا خسته شوم. این خستگی هم سبب شد که ما زمان زیادی را از دست بدهیم.

از فضای موسیقی خسته شدید؟

– بله؛ متاسفانه فضای موسیقی اصلا خوب نبود و ناگهان همه چیز تغییر کرد. روابط جای ضوابط را گرفت و من چون دلم نمی خواست در این بازی ها باشم، در نتیجه خودم را کنار کشیدم.

الان به نظرتان این فضا تغییری پیدا کرده است؟

– الان باز تا حدی بهتر از چند سال گذشته است. اوضاع کمی بهتر شده و رابطه ها شکل معینی به خود گرفته اند. در نتیجه تکلیف همه به خوبی مشخص شده و در کنارش تکلیف ما هم مشخص می شود. مردم هم همچنین قضاوت کنندگان خوبی هستند.

شما سال هاست که بیشتر همکاری هایتان با برادرتان «امید تاجیک» شکل گرفته است. فکر نمی کنید که وقت آن رسیده که دامنه این فعالیت ها را کمی گسترده تر کنید؟

– دقیقا الان همین کار را کرده ایم چرا که دلیل کندی کار ما هم همین بود چون هیچ جبری بالای سر ما وجود نداشت و هر موقع که دوست داشتیم کار می کردیم. الان فضا را تغییر دادیم و با افراد جدیدی همکاری می کنیم. خیلی ها برایمان ملودی می فرستند و ما کارها را گوش می کنیم و استفاده می کنیم.

از اوایل امسال به من ۴-۳ تا کار پیشنهاد شد که هر ۳ به نام های «دیوونه»، «تو هم تایید کن» و «دلم از راه پره» را به صورت تک آهنگ منتشر کردیم که بازتاب خوب آنها باعث شد نظرها و فضای قبلی دوباره برگردند. بعد از این هم من چندین کار دیگر را به صورت تک آهنگ و منتظم منتشر خواهم کرد. الان فضا خیلی فرق کرده و من هم می بایست منظبط تر باشم.

آلبومی که در ابتدا به آن اشاره کردید چه نام دارد و چه زمانی منتشر خواهد شد؟ و اینکه چه زمانی دوباره کنسرت هایتان را برگزار می کنید؟

– هنوز اسمی برای آلبوم انتخاب نکردم اما به زودی می بایست آلبوم آماده شود چرا که با یکی از شرکت های معتبر پخش صحبت کرده ایم. در این آلبوم هم به غیر از برادرم امید، با دوستان خوب دیگری هم همکاری کرده ایم.

من دوتا قرارداد کنسرت هم دارم که ابتدا از شهرستان ها شروع خواهیم کرد و پس از آن هم در تهران به روی صحنه خواهم رفت.

در قطعاتی که به خوبی از آنها استقبال شد با چه کسانی همکاری کردید؟

– هر دو کار با کوشش «محمد نیکفر» انجام شد. قطعه «دلم از راه پره» سروده علیرضا آذر است و میلاد بابایی ملودی آن را ساخته و فرشاد فارسی آن را تنظیم کرده است. قطعه «تو هم تایید کن» را هم میلاد بابایی سروده و آهنگسازی کرده است. سازنده قطعه «دیوونه» هم بابک برهانی بود که برادرم آن را تنظیم کرد.

قبول دارید که نام امیر تاجیک تا یک زمانی با اسم زیر آسمان شهر گره خورده بود و قطعه ای از او منتشر نشده بود که تا آن اندازه بتواند معروف شود؟ دلیل این قضیه چیست؟

– دلیلش به خاطر سریالی بود که من تیتراژ آن را خوانده بودم. سریال «زیر آسمان شهر» جزو اولین سریال هایی بود که بر روی تیتراژ آن قطعه ای خوانده می شد. این را هم بگویم که فضایی که برای موسیقی وجود داشت بستر خوشایندی برای مخاطبان بود.

فضای ۱۰ سال پیش موسیقی خیلی بکرتر بود و احترام خاصی وجود داشت به طوری که از آن با عنوان دوران طلایی موسیقی یاد می کنند. ما هم در آن دوران استارت کاری را زدیم که در یادها ماند و بیشتر به خاطر همان فضای نوستالژیک مثبت است که در خاطره های مردم مانده است.

قبل از زیر آسمان شهر یک آلبوم به نام همکلاسی منتشر کردید که با وجود اینکه در زمان خوبی هم منتشر شد اما سروصدای زیادی نکرد. بعد از آن «زیر آسمان شهر» تبدیل به یک آلبوم شد و بعد از آن هم «زیر آسمان شهر ۲»؛ درست است؟

– آلبوم همکلاسی به سبب اینکه تعداد خوانندگان آن زمان اندک بود، فروش خوبی داشت. قبل از آن هم یک آلبوم به نام «جنون» را به ارشاد برای مجوز ارائه داده بودم که متاسفانه مجوز نگرفت. در آن زمان من تنها می خواستم که وارد مارکت مجاز موسیقی بشوم و همین برایم کافی بود؛ اتفاقی که رخ هم داد.

در مورد «زیر آسمان شهر» به جهت اینکه کار مورد استقبال قرار گرفته بود ما سریعا اقدام کردیم تا کار را در قالب یک آلبوم منتشر کنیم. من هم آن زمان یکسری کار پیش جناب «غلامرضا ترابی» در پخش «پیام کاست» خوانده بودم. کارها را آقایان سروش دهبستی، سهیل دهبستی، پدرام کشتکار، حسین فاضل، مهدی غفوریان و امید تاجیک کار کرده بودند. فروش آلبوم به قدری خوب بود که ما «زیر آسمان شهر ۲» را تنها با اضافه کردن یک آهنگ جدید و البته تغییر جلد آلبوم منتشر کردیم که آقای ترابی هم از این داستان بسیار راضی بود.

بعد از این قضیه هم برنامه های زیادی بود که من اجرا می کردم و چون سرودهای ملی میهنی برای فوتبال و کشتی و … را هم خواندم، تا مدتی شدیدا درگیر این کارها بودم که البته به خواندن شان افتخار می کنم.

زمانی که دوباره در سال های ۷۷-۷۶ موسیقی پاپ دوباره شروع به کار کرد، بسیاری از خواننده ها بودند که صدایشان به خوانندگان دیگر شباهت داشت و به همین دلیل به مرور کمرنگ شدند اما شما صدایتان شبیه کسی نیست. شاید سبک کاری تان شبیه خواننده دیگری باشد اما صدای تان شبیه کسی نیست و فکر می کنم به همین خاطر است که هنوز هم مشغول فعالیت هستید.

– خواننده ای که می خواهد مطرح شود خودش هم باید دارای المان هایی باشد. اگر بخواهد شبیه کسی باشد خب از امتیازاتش کم می شود. از طرفی من مثل خیلی از این دوستان در رسانه ها و سایت ها فعالیت آنچنانی نداشتم و به جرأت می توانم بگویم که من با همان کار «زیر آسمان شهر» تا به امروز توانستم خودم را حفظ کنم.

آلبوم «زندگی» قطعات خوبی داشت و خود قطعه «زندگی» یکی از قطعات خوب شما و آلبوم به شمار می رود اما چرا این آلبوم در بازار جواب نداد؟

– من ۸ سال از بازار پخش موسیقی دور بودم و در این مدت اتفاقات زیادی افتاده بود. مراکز پخش آثار موسیقی و شرکت هایی که در لاله زار بودند که بنا به دلایلی دیگر به فعالیت هایشان ادامه ندادند و پخش های جدیدی مثل پخش سوپرمارکتی و مویرگی به راه افتاده بود. من از این فضا کاملا دور بودم، هیچکس را نمی شناختم و ارتباطی هم وجود نداشت. آن زمان من به ناچار با یک شرکتی قرارداد بستم که ایشان هم کم لطفی کردند و کار من را خوب پخش نکردند. در واقع آلبوم پخش و تبلیغات ضعیفی داشت.

من فکر می کنم امیر تاجیک با وجود همه شهرتی که به دست آورده، هنوز نتوانسته حق خودش را از موسیقی بگیرد. نظر خودتان چیست؟

– بله، شاید من خودم تا حدودی مقصر هستم ولی الان تصمیم دارم که از تمام پتانسیل های موجود استفاده مثبت کنم تا بدون هیچ ادعایی هم به خودم و هم به ارتقای موسیقی کشورمان کمک کنم. مردم مهربان هم تا به امروز من را تنها نگذاشتند و همراهم بودند. من طرفداران دو آتیشه ای دارم که همیشه نسبت به من لطف داشتند و پیگیر کارهای من بودند که من از این بابت بسیار خوشحالم.

امروز موسیقی را چطور می بینید؟ نگاه تان به اشخاص فعال حال حاضر اعم از خواننده ها و سایرین چیست؟ چقدر در مقایسه با ۱۲-۱۰ سال پیش این فضا تغییر کرده است؟

– به نظر من خواننده های امروز نسبت به نسل اولی ها ضعیف تر هستند. ببینید ما خوانندگانی داریم که صدای شان شباهت زیادی به یکدیگر دارد و آموزشی در این راه ندیده اند و صرفا به خاطر علاقه وارد این حوزه شده اند. این علاقه باعث شده که وارد این داستان شوند و مجوز بگیرند و از طریق تریبون های مختلف خودشان را معرفی کنند. ما نت خوانی و سلفژ کار کردیم و هر کدام سبک و سیاق خودمان را داشتیم و هیچ کس جای دیگری را نمی گرفت و تنها تریبون ما هم تلویزیون بود.

من فقط امیدوارم که این جریانات مربوط به کنسرت های ما حل شود چرا که حضور خواننده با کنسرت ها رنگ می گیرد.

حرف آخر امیر تاجیک؟

– تبریک سال نو و آرزوی موفقیت همه هموطنانم و اینکه من دوباره فعال تر از گذشته در موسیقی حضور دارم و آمده ام حقم را از فضای موسیقی امروز که البته خیلی هم مورد تایید من نیست بگیرم.

امیر تاجیک, بیوگرافی امیر تاجیک, زندگینامه امیر تاجیک, عکس امیر تاجیک و همسرش, عکس زن امیر تاجیک, عکس همسر امیر تاجیک

 

 

 

بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام بیوگرافی و عکسهای امیر تاجیک و همسرش + اینستاگرام   امیر تاجیک Amir Tajik متولد ۸ شهریور ۱۳۴۷ در تهران، خواننده است فارغ التحصیل رشته مهندسی طراحی صنعتی از بورسیه دانشگاه انقلاب اسلامی لویزان است، سال ها در بخش مهندسی قطعات پرواز صنایع هوایی کار کرده است عکس امیر تاجیک تحصیلات امیر تاجیک ده سال در بخش مهندسی قطعات پرواز صنایع هواپیمایی کار کرده است از ساخته‌ های گروه امیر تاجیک الان در سپاه تولید می‌ شود اولین موتور…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*